P1000634.jpg
Life in Fukuoka

~Records of my small exploration and discovery~

スポンサーサイト

  1. --/--/--(--) --:--:--|
  2. スポンサー広告

長浜ビーチ

美ら海水族館を出て、最北端に行ってみたかったので、ひたすら北上。途中で、iPhoneのナビに、長浜ビーチという表示が。観光ブックなどには載っていないけれど、「行ってみようか?」って感じで、長浜ビーチへ。すごい細い田舎道から、私道チックな道に入ってしまって、行き止まりのホテルでお掃除していたお姉さんに「長浜ビーチはどこですか?」と聞いたら、どうやらプライベートビーチだったよう。でも快く駐車させてくれて、ビーチにも入れて下さりました。

梅雨時&プライベートビーチなので、誰もいない美しいビーチを独り占めっと思いきや、どこからかおじさんが登場。地元の方のようで、「あそこの棒は、ウミガメが卵を産んだ場所の印だよ~」っと教えて下さりました。7カ所、ウミガメが産卵した場所の目印が。特別にウミガメの卵を見せてもらいました。印の下を掘ること50 cm~60 cm。思ったより深い場所に卵が産みつけられていました。こんなに深いところから、子ガメ達は、一生懸命這い上って来るのかと感動しました。おじさんが何者か分からなかったけれど、私たちは「ウミガメを守る会の会長さん」に違いないと思いました。卵を掘って良いのは、会長さんだけなので、みなさんは掘らないで下さいね。

おじさんはとても人懐っこくて、「星の砂」の裏話も教えて下さいました。「星の砂」が、実はプランクトンの死骸ってことは、なんとなく知っていたんです。でも、おじさんから衝撃の事実が。お店で売っている「星の砂」は、プランクトンを大量培養して、死骸を集めたモノなんだとか。今回、私たちは砂浜で砂を手ですくって、リアル「星の砂」を見つけましたよ!砂を片手で一握りすくって、その中に1つか2つ見つかるくらい、リアル「星の砂」は少なかったです。でも見つかると嬉しかった~。

その後も、おじさん監修で、3人でジャンプした写真を撮ったり、浜辺を歩いて、振り向いた写真を撮ったり。おじさん曰く、この前このビーチで土屋アンナさんのロケがあったそう。おじさん、遊んでくれてありがとう!めちゃくちゃ綺麗な海の写真をどうぞ。ヤドカリもいっぱいいましたよん。

長浜ヒ#12441;ーチ2長浜ヒ#12441;ーチ1ヤト#12441;カリ1ヤト#12441;カリ大ヤト#12441;カリ3ヤト#12441;カリ2


After we enjoyed Chura-umi aquarium, we drove to north. During the way to north, I found a beach named Nagahama beach on my iPhone map. We were curious, and went there. It turned out that the beach is a private beach. But owner of the beach allowed us to enter the beach.

There was no one there. But a guy appeared suddenly, and he showed us eggs of marine turtles (He is saving these eggs. So please don't dig by yourself). That was amazing.

He also told us an interesting story. "Hoshi-no-suna (star sand)" is a famous popular souvenir in Okinawa. It is carcass of Foraminifera. He said that there is a Foraminifera factory. They culture Foraminifera, and kill them to make the souvenir. Actually, real star sand was very difficult to find. We scooped sand of the beach, and found 1 or 2 star sand in one scoop. He kind of destroyed dream of star sand :( But when I found real star sand, I was so happy :)

He told us that recently, Anna Tsuchiya, who is a famous Japanese singer, made her promotion video at this beach. This beach is very very beautiful. Please enjoy photos of the beach. There were lots of hermit crabs also.


テーマ:沖縄旅行 - ジャンル:旅行

  1. 2012/06/24(日) 12:18:10|
  2. 旅行
  3. | コメント:2
<<沖縄ドライブ! | ホーム | 美ら海水族館からの景色>>

コメント

美ら海

沖縄のヤドカリって大きくてビックリ。僕も沖縄でシュノーケリングしましたが、海と生物の美しさに感動しました。長いこと海に浮かんでいたので、陸にあがってからも、プカプカ感がなくなりませんでしたよ。
  1. 2012/06/30(土) 09:11:43 |
  2. URL |
  3. #PDJGjN9Q
  4. [ 編集]

Re: 美ら海

弘さん、初めまして!沖縄のヤドカリって、大きなものは、ホントに大きいですよね!
弘さんもシュノーケリングしたんですね。私も沖縄の海と生物の美しさには感動しまくりでした。私は、海から上がった時に体が重くてコケちゃいました。海の中って気持ちいいですよね~。また行きたいです!
  1. 2012/06/30(土) 22:20:51 |
  2. URL |
  3. Motoko #-
  4. [ 編集]

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

Youtube music PV collection



presented by Youtube音楽PV

Profile

Motoko

Author:Motoko
2010年10月1日から東京から福岡県に引っ越ししました。同じような仕事を続けつつ、はじめての福岡での生活を楽しめたらと思います。東京でのこの2年間はブログを書く暇もなかったのですが、これからはぽちぽち書けたらいいなっと願いつつ、どうなるでしょうか?

I moved to Fukuoka from Tokyo on Oct 1, 2010. I'm gonna continue my job, but I would like to enjoy my life more in Fukuoka, since I did not have any private time in Tokyo.

Blog ranking♪

にほんブログ村 地域生活(街) 九州ブログ 福岡(市)・博多情報へにほんブログ村 地域生活(街) 九州ブログへ

Links

このブログをリンクに追加する

Site Search

Category

Archieves

The latest articles

Recent comments

Access count

The Great Dodecahedron

つぶやきジロー

PikaPika_Atlantis

Present's by
3ET

gear clock

FC2 counter

RSS feed

Webmaster Tools

Word of the Day
Word of the Day provided by The Free Dictionary

Article of the Day
Article of the Day provided by The Free Dictionary

This Day in History
This Day in History provided by The Free Dictionary

Today's Birthday
Today's Birthday provided by The Free Dictionary

In the News
In the News provided by The Free Dictionary

Quote of the Day
Quote of the Day provided by The Free Library

Spelling Bee
difficulty level:
score: -
please wait...
 
spell the word:
Spelling Bee provided by The Free Dictionary

Level 1 English words

Level 2 English words

Level 3 English words

level 4 English words

Level 5 English words

World data

Quiz

Fun

QRコード

QR

英検1級単語ドリル 黒猫版


英語のゆずりん

英検準1級単語ドリル 黒猫版


英語のゆずりん

英検2級単語ドリル 黒猫版


英語のゆずりん

English quiz

お散歩英語 English Walk

Illustration English Words

Produced by お散歩英語 English Walk

